Jag är Emotionell Fysisk.

http://www.humandynamics.se/
"Human Dynamics, ett redskap som ger ny kunskap och förståelse för hur människor fungerar, lär och utvecklas"


Jag har länge velat skriva ett blogg inlägg om detta..
Jag vet inte hur jag ska förklara på rätt sätt, men jag kan säga så här, det finns ett sätt för alla att lära känna sig själv och förstå varför man fungerar som man gör, och även förstå varför andra beteer sig som de gör.

Det finns 3 olika saker man kan styras av, Den mentala, den fysiska och den emotionella.
Och lika många att styras av i andrahand eller hur jag ska förklara.
ex. Emotionell Fysisk, Fysisk mental, emotionell emotionell, osv.

Den mentala principen
Den mentala principen relaterar till tankevärlden/tänkandet, värderingar, strukturer, objektivitet och perspektiv. Den ger oss förmågan till att ha och behålla överblicken i en situation. Utifrån den kan vi fokusera på en uppgift, selektera, skapa strukturer och få distans till saker och ting.

Den emotionella principen
Den emotionella principen kan hänföras till relationer, känslor, kommunikation och organisation. Den ger oss möjlighet att på ett subjektivt sätt känna och värdera den känslovärld som finns inom oss själva och andra. Den hjälper oss att organisera, se samband och skapa nya former. I den emotionella principen finns vår kreativa fantasi och flexibilitet.

Den fysiska principen
Den fysiska principen står för det konkreta, praktiska handlandet och tillverkandet.
Den ger oss förmåga att förena vad som behöver göras med hur vi ska göra det. Den hjälper oss att se helheter, funktioner och system.



Detta är inte till för att sätta folk i olika fack utan för att förstå varandra.
Jag tror inte att jag ska skriva mer om det här nu, det blir förmycket. Men jag hoppas att det väkte ert intresse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0