Har du ställt om klockan??

Jag hade inte gjort det, så när jag vaknade så trodde jag att den var närmare två, sen så kom jag på att man skulle ställt om klockan inatt en timma bakåt, så jag har inte sovit till närmare två klockan är ju snart bara ett :D

Då behöver jag inte må så dåligt över att jag sovit förlänge :P


Jag kunde verkligen inte somna igårkväll, vad är det som gör att jag har panik över att det ska börja brinna?
Jag låg och gjorde mig en plan om hur jag skulle få ut dom viktigaste sakerna om jag skulle upptäcka brand i någon av grannlägenheterna. Men då när jag frågar Emil om han har en plan så säger han att han inte har det!! HERRE GUD ingen brandplan, hur ska han få ut sin dator som är viktigast i världen då?
Jag har då inte tänkt hjälpa han ut med den. Och han lär ju inte vakna när det brinner för det går verkligen inte väcka den mannen när han sover. Så jag får väl börja min plan med att väcka honom och det känns slöseri med tid, han kan väl ändå vakna själv...

Det känns jävligt livsfarligt för mig att Emil inte kan vakna, han skulle inte märka om det kom en mördare eller en inbrottstjuv. Om det kommer en inbrotttjuv som har en pistol så kommer jag att bli skjuten för jag kommer ju att vakna och se honom, och då kan jag inte rädda Emil längre.
  I förra lägenheten så hade jag en plan om det skulle komma en inbrottstjuv eller mördare men det har jag inte här, så det blir väl det jag ska ligga och tänka på inatt antar jag....


 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Men Frida det finns något som heter brandvarnare!

Kram /Mamman

2008-10-26 @ 15:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0